Maaddiiie

Alla inlägg under oktober 2012

Av maaddiiie - 18 oktober 2012 06:26

Jobbig tid nu, jag känner att jag bara vill försvinna . Ligga kvar i sängen hela dagen och bara skita i allt, alla måsten!
Psoriasisen är hemsk nu , ser ut som fan känner mig ful, äcklig och är otroligt ledsen för att just jag har den här hudsjukdomen . Blir så deprimerad när det blir såhär och det blir inte bättre av att ha endel människor runt omkring mig, som gör mig irriterad och arg. Och att jobbet blir stressigt är inte heller något som ligger på plus sidan eller att inte få tillräckligt med sömn. Allt och då menar jag precis ALLT spelar in när det gäller psoriasisen . Men det jobbigaste är nog att morfar ligger på sjukhus och att vara ifrån min ängel. Jag behöver morfar hemma i stugan , frisk och glad . Och jag behöver Björn vid min sida, få känna närhet och få kärlek!
Såhär som psoriasisen ser ut nu har den aldrig sett ut, jag önskade att någon förstod hur jag känner mig , någon!
Vill bara gråta , hela tiden. När jag ser mig själv i spegeln har jag bara lust och riva bort allt , varenda liten prick! Få bort den här jävla klådan och alla jävla prickar.
Jag är inte mig själv just nu, bara och acceptera att tjata hjälper inte , då blir allt bara värre.


/ Maaddiiie

Ber om ursäkt .

Av maaddiiie - 15 oktober 2012 19:22

Ännu en vecka med lite jobb , förra veckan var det fullt upp ! Kil hela veckan skulle man kunna säga klev upp 04:20 varje morgon och jobbade ca 8 timmar varje dag så var helt slut förra veckan.  Och den här veckan blir det lite mer pengar, idag jobba jag bara 4 timmar och imorgon blir det 8, och på torsdag blir det kil igen.  Så är ledig onsdag och fredag är det sagt iaf men vem vet det kanske blir något mer jobb. 

Men tur att man har något och göra på dagarna iaf annars skulle jag inte klara av detta , hade nog vart såååå deprimerad + att dagarna går ju fortare . Och speciellt nu så behöver jag att tiden går fort, eftersom inte björn kommer till helgen så får vi vara ifrån varandra i 3 veckor och jag håller redan på och sakna ihjäl mig och det är bara efter knappt 1 vecka.. Och jag vet med mig själv att jag blir såå deprimerad när jag är ifrån han för länge så det är bra och ha jobbet så man får tänka på annat. 
Idag har jag som sagt jobbat och efter jobbet blev de en sväng till Lollo =) , va ett tag sen man träffa henne och så fick jag ju träffa söta sigge med ! GOODING ! han är så jävla go. Efter de blev det en sväng till mormor sen in och hälsa på hos morfar på sjukan.. Stackarn , hoppas verkligen att lunginflammationen släpper snart så han får komma hem.

och att han sen får förbli frisk ett bra tag och får vara hemma.. Nu blir det annat , sova tidigt idag ! 


att endel kan förändras så snabbt , det är som att vända en hand .



//Maaddiiie

 

So impossible as they may seem
You've got to fight for every dream
'Cause who's to know which one you let go
Would have made you complete

Well, for me it's waking up beside you
To watch the sunrise on your face
To know that I can say I love you
In any given time or place

It's little things that only I know
Those are the things that make you mine
And it's like flying without wings
'Cause you're my special thing
I'm flying without wings

And you're the place my life begins
And you'll be where it ends
I'm flying without wings
And that's the joy you bring
I'm flying without wings

Av maaddiiie - 7 oktober 2012 17:47

Då var man på väg hem igen med blandade känslor kan man säga, på ett sätt ska det bli skönt och komma hem och träffa alla. Men samtidigt så gör det så fruktansvärt ont i mig och lämna Björn och svärföräldrarna det är ju som mitt andra hem.
Men tillbaka till verkligheten och jobba till veckan iaf måndag och tisdag . Tänkte passa på och träffa alla som jag inte har träffat på ett tag nu och ta igen lite tid och sen ta vara på mig själv . Jag får ursäkta att jag kan vara dryg på och komma och hälsa på och höra av mig , men ibland är det skönt och bara koppla bort allt och bara vara. Ta dagen som den kommer .sen har man väl blivit lite lat med och ta sig någonstans . Inte så jätte kul och gå eller cykla över allt .

Igår hitta jag värsta fina huset som jag blev helt såld för. Önska jag hade haft fast jobb då hade man kunnat tagit lån och köpt hus och börjat på ett nytt kapitel i livet.
Har blivit mer prat på hus och att bo ihop , väldigt mycket faktiskt på den senaste tiden . Ett bra tecken kanske ?! Tror vi båda är väldigt mogna för det , och ta ett sånt ansvar. Tror jag har rätt tänkande
med både ekonomi och veta vad som är viktigast m.m

Till veckan ska jag även skaffa tid hos min hudläkare! Måste dit nu för psoriasisen är hemsk jag klarar i detta mer , jag ska igentligen gå och sola i speciella solarium men det kostar ju as mycket, så tänkte även höra med honom om det inte går och lösa på något sätt. Och om det finns annat och göra än och smörja hela tiden.

// Maaddiiie

...

Av maaddiiie - 5 oktober 2012 20:19

Ojoj vilken vecka !!har fan inte gjort ett dugg , suttit här hemma i huset hela dagarna förutom i tisdag då Björn slutade tidigare så då åkte vi till Sundsvall och handla ett display skydd till mig och till Björn köpte jag NHL13 så snäll som jag är.
Men annars så har jag bara sovit till 10-11 , upp äta frukost ,tv,dator,tv,dator , äta , dusch och sen sovit igen utan att ha varit trött alls. Så har det sett ut varje dag. Och idag trodde jag att jag skulle fått kommit ut lite men kom inte längre än till byn och handla dagens middag som bestod av Tacos och nu tittar Björn på allsvenskan Leksand - Djurgården och jag ligger och pillar på telefon ..
Så ja får väl se vad som händer imorgon , tänker inte göra mig iordning något förens jag får helt klart för mig att vi ska göra något.
På söndag åker ja ju hem för på måndag och tisdag blir det jobb i kil hela dagarna, ska bli skönt och få göra något.

Ja men jag får väl önska er en trevlig kväll då. :)
..
/Maaddiiie

Av maaddiiie - 4 oktober 2012 12:27

Jag börjar bli väldigt förbannad nu, den här jävla sjukvården skulle jag vilja spränga i bitar. Dom hjälper inte ett dugg enligt mig. En person som har det så svårt och försöker hålla det lilla ljusa som finns kvar vid liv och vill inget annat än och få njuta av livet. En person som har ont och lider och som inte känner någon livsglädje längre ... Som får ligga i en sjukhus säng och bli tillsagd i flera dagarna att imorgon får du åka hem, och dagen därpå så kommer dom med några jävla prover som inte ser bra ut och så får man inte åka hem.. Det är så jävla känslokallt och säga så till en gammal människa som vill hem och vantrivs i sitt lilla rum på ett sjukhus... . Man får inte ge sånna falska förhoppningar , om dom vet att dom har tagit prover och väntar på svar så får dom inte säga att man får åka hem nästa dag.. FÖRSTÅR dom inte att personen blir mer deprimerad då och tynar bort när man får beskedet om att du får inte alls åka hem idag..+ att dom lovar en massa hjälp som sjukgymnast m.m men den hjälpen kommer aldrig..

Neej jag tänker då fan inte hålla käften och se på när en av mina käraste tynar bort. Från och med nu tänker jag säga som jag tycker och  kommer inte alls hålla tyst och låta "läkarna" sköta det här. dom som sägs vara bra på det.. 

Visst jag är tacksam för att dom hjälpte honom när han var som sjukast , det är jag verkligen. Men jag vill att dom ska kunna vara ärliga.Det är det enda jag begär.och hittar dom inte svaren så får dom skicka honom till någon som kan, t.ex karolinska/uppsala... Hellre det än att han ska ha det som han har det nu för det är hemskt och behandla en människa såhär som inte får klara svar och inte vet någonting.

Försvinner han tänker jag skylla allt på sjukvården, så är det bara. och jaa han är gammal men han är en stark och frisk människa annars så åldern kan man inte skylla på heller.Allt som han har gått igenom och klarat av ...MEN han får helt enkelt inte den hjälp han behöver OCH det är inte hans fel..
Så ligger han kvar när jag kommer hem , då lär det hända grejer ! tänker helt enkelt inte acceptera detta längre. Det tär på alla runt omkring honom med....

 

// MAADDIIIIIIIIIIIIIIIIIE


Av maaddiiie - 3 oktober 2012 11:40

Åååh jag blir fan galen det är andra natten nu som jag inte har fått tillräckligt med sömn. Igår natt kunde jag inte sova eftersom Björn snarkade . Så igår kväll satte jag mig framför tvn och kolla på film för och bli trött och Björn gick och la sig . Sen efter ca 1 1/2 timme orka jag inte hålla mig vaken längre så gick & la mig och när jag väl lagt mig började Björn snarka IGEN . Så i med hörlurarna och på med lugna favoriter och efter ca 2 timmar somna jag. Meen imorse efter att Björn hade åkt till jobbet och jag skulle somna om då börjar en hackspetts jävel hacka på huset så jag kunde inte sova så i med
lurarna igen och lugna favoriter , somnade om och efter ca 1 Tim
börjar Lena prata som satan utanför vid datorn och ha seminarium med sin klass .och hackspetten höll fortfarande på med sitt jävla hackande. Kan säga att jag höll på och bli galen . Sååå nu ligger jag här i sängen med världens huvudvärk för att jag har sovit för lite . Tror jag ska ta någon tablett ikväll och sova på soffan . För en till sån här natt klarar jag inte av..

Av maaddiiie - 1 oktober 2012 11:51

Fortfarande uppe i Bergsjö och blir nog kvar hela veckan om det inte dyker upp något annat där hemma.
Haft en bra helg med, torsdagen åkte vi på hockey i timrå så fort vi kom hem ifrån Stockholm . Och fredagen spenderades i Gävle , Björn tatuera sig och sen drog vi iväg på bio med Micke och titta på Resident Evil Retribution i 3D. Bra film tycker jag så den kan jag rekommendera . I lördags så tog vi det bara lugnt var nog utanför dörren en gång tror jag , blev lite tv mys med chips,dip och cola :) och i söndags hände inte heller så mycket . Idag vet jag inte vad som händer Björn jobbar till 4 så får se kanske blir en sväng till Sundsvall .


// Mm precis

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver av mig lite när jag vill. Allt från himmel och jord , det jag känner för helt enkelt. ;D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards