Maaddiiie

Alla inlägg under mars 2010

Av maaddiiie - 30 mars 2010 18:05

jaa men då vare tisdag då och HOCKEY! :D yees jag längtar faktiskt men det kommer bli så sjukt jävla nervöst. Hoppas verkligen färjestad tar detta nu . .
Hua ! Hatar igentligen när det blir såhär , för man blir verkligen jätte nervös, får hoppas på att Färjestad iaf gör de första målen .. OCH ATT DOM HÅLLER DET SÅ! .
Hehe  aa inge mer om det nu, kanske senare..
jaa idag vart jag hemma , orkade tyvärr inte gå iväg till skolan, men imorgon ska jag dit sen har jag lov ! !
Vaknade halv 12 idag, klev upp sen gick jag till coop med syster och lias  och nu sitter jag här så jag har inte gjort så mycket idag, och snart så äre hockey..

Imorgon har jag sovmorgon till halv 1 eller ja iaf till 11 för börjar ju skolan halv.
och jaa efter det kanske man kan få träffa anna? :) Hon åker ju till cypern på lördag så måste ju träffa henne innan hon åker , gråta lite kanske, hon ska ju faktiskt vara borta i över 7 månader..    men tror nog hon kommer ha det super bra där borta, vem vet man kanske åker och hälsar på?! Hoppas de:)

& snart kommer älskling hit åh   kanske redan imorgon !? om inte så kommer han på torsdag, och det är sjukt bra de ! :)MASSA MYS!  sen kommer han vara här extra länge åh:) ända till måndag .. de gillas massa mycke..   & sen på fredag bär det av till JÖNKÖPING PÅ ELMIA! det gillas också .    se massa fina bilar och så . . det sitter aldrig fel med de heller..& lite alkohol blir de kanske åh:) iaf för mig, för resten vet jag inte:P
Sen måste jag ju jobba lite åh till helgen, men förhoppningsvis så går det snabbt..

NUU är det bara 15 minuter kvar till hockeyn börja med,  ojoj !
HÅLL TUMMARNA NU DÅ FÖR FBK! ! INTE SAIK !



Björn Alsgren   


Jag vill att du ska veta
Varje gång jag hör ditt namn
ingenting kan vara bättre
Än att somna i din famn


Maaddiiie  

Av maaddiiie - 27 mars 2010 00:35

Jaa ligger i sängen just nu , precis kollat på boston tea party, roliga grejer det !
Min kväll har vart kanon kul , fick någon jävla skrattattack förut med Linda, skratta som bara fan och mitt upp i allt så börjar ja grina. .  hehe jaa herregud, va jätte glad ja för de va fredag och SOLSIDAN. MEN icke, kunde man ju glömma.. ingen solsidan idag va ju liksom final på let's dance så då hade dom inte tid att sända min solsidan , ganska elakt om ni frågar mig.. hade sett fram emot de ja , är ju så sjukt bra. men

Aaaja förlorade hockeyn gjorde vi med, skit grejer. 2-0 till skellefteå , det är ju liksom mindre bara de. och jaa!? timrå åkte ut dom. har jag för mig.. och det är inte heller så jävlans kuL! . . meen kommer fler gånger för dom =)
Hoppas iaf på att Färjestad tar hem matchen på söndag så vi kan komma vidare iaf..

Funderar även på vad min kära pojke gör?!. gått och gömt sig i skogen kanske?! hehe. Vill liksom att han ska ringa mig så man kan få sova någongång. .
meen han ringer nog INATT någongång ;)  xD

 

 

Nu ska jag fortsätta se på tvn och gosa med Daisy faicy Nattii Nattii ! ;D



Bjöööööörn   


Maaddiiie   

Av maaddiiie - 26 mars 2010 18:46

  jajjamän fredag idag då, riktigt skönt om ni frågar mig.. fast får inte så ledigt som man borde få på en helg .. tråkigt nog, har liksom reklam och dela ut  , mitt lilla extra knäck , sen har jag endel skolgrejer och göra med.  såå aah ingen ledighet för mig inte..    


Jaa men som sagt fredag då, har vart i skolan idag och vart väldigt kreaktiv på esteten !  gjorde klart mitt tryck och började göra massa kubber istället.. kul men jävligt pilligt. men va väldigt koncentrerad så de gillades iaf !
Efter skolan gick jag till kära skopunkten och köpte mig skorna som jag hade lagt undan igår.  så aah nu är dom mina, har aldrig någonsin ägt ett par sånna skor men nu gör jag , Konstigt nog    det kunde man aldrig tro för ett par år sedan att jag skulle ha mig sånna idag.. med tanken på hur jag va då?!
aah iaf , efter skopunkten begav jag mig till mitt i city och hitta en skinnjacka som jag ska ha .. vet inte riktigt hur än, men jag SKA HA DEN!  så är det bara... det ordnar sig nog på något sätt..
Sen då , ja då mötte ja mamma, gick till banken, och sen fixa ja en present till min kära syster som jag vet att hon vill ha .Hon fyller ju år imorgon . hela 23 år , stor tjej ! ;D 
iaf. efter det så åkt vi hem , och nu så sitter jag här.. Försöker göra lite på rapporten men det går jävligt segt, vet ju liksom vad jag ska skriva men vet inte vart ja ska börja.. tänkte jag skulle försöka se lite på hockeyn med, kanske lägga ihop lite reklam..det MÅSTE ju också göras.. *suck*.


Imorgon ska jag iaf hem till Syster och fira henne som sagt .. Vet att hon kommer bli så super nöjd med det hon får. men blir hon inte de så äre nog nå fel på henne .  ;P  ja efter ja vart hos henne så ska jag nog ut med reklamen..
Nu blir det annat. alltså försöka få någonting gjort 


Björn Alsgren   


Hehe mina shoooes !
  



Maaddiiie



  

Av maaddiiie - 25 mars 2010 13:51

Jaamen då vare torsdag då , Sitter i skolan just nu och har historia , pratar om nationalsim och grejer, mindre kul men måste ju vara här så..
Hade ju iaf sovmorgon idag, så gick upp vid halv 11 och gjorde mig iordnig sen åkte  ja med bussen till skolan. Slutar om typ 1 timme åh så det är ju gött..
Efter skolan blir det stan en sväng tror jag, kanske köpa sig nå så man blir glad !
Finns så jävla mycket som skulle behövas handlas in . t.ex underkläder,smink,skor,skinnjacka,dataväska m m . Är väldigt mycket men har tyvärr inte pengar till de denna månaden, har ju räkning och betala.. Men får se , vem vet Mamma kanske kan betala nåe !?:D Eller!   
Sen ska man ju till Elmia nästa helg åh, så då går det pengar dit. 250:- och lite där till.. men det ordnar sig nog.. Sen är det ju så bra att vissa har fått en bra lön med, så lite kanske går till Lilla MIG!    

Nääe men jaa vad ska man skriva!?  Kolla hockeyn igår och åkte på stryk, mindre roligt men det tar vi igen imorgon på borta plan och sen tar vi hem segern på söndag på hemma plan! Visst låter det bra?? är bara och hoppas på att grabbsen håller med och har samma inställning..

& SEN EN ANNAN SAK JU! . Anna den lilla fisen fick körkort igår, är så stolt över henne,  inte dåligt gjort ändå tycker ja, hon hade några få körlektioner 2005 och inte kört sen dess. Sen så börja hon nu den 4:e mars och klara teoriprovet i tisdags , och så klarade hon uppkörningen igår. Är jätte nöjd över henne. klara de på 20 dagar ! kan hon kan jag! ;D  thihi

Neej men nu blir det att fortsätta med historian, så man kan få sluta någongång
.. 


 Björn Alsgren 17/7 -08 


Maaddiiie  

  

Av maaddiiie - 23 mars 2010 20:47

Jaa tisdag nu då, tänk vad dagarna bara flyter iväg.. man hinner knappt med sig själv längre..

Har vart hos Älskling i helgen, så underbart och va med dig hjärtat ..
Kom iaf dit på torsdag kväll, eller ja kväll och kväll halv 6 va jag framme i hudik så aah vid 6-halv 7 va vi hemma i bergsjö/gränsfors . .Käkade lite, sen titta vi på hockey..
Fredagen då!? jaa då vart det skoter åkning, Va faktiskt väldigt kul, första gången för mig, så det var roligt ! blir nog fler gånger, sen på kvällen, då åkte vi till Alex och Emma satt där och titta på tvn sen bar det av till Sundsvall för MAX och MC DONALDS ! ;D va hemma drygt kl 2 på natten..
Lördagen !? jaa vad ska man säga om den , Vi vaknade halv 12 typ, klev upp duscha och i duschen så svimma ja så aah blev att Lena ringde rådgivningen och de slutade med att jag fick en tid på akuten kl 4 , åkte in dit fick kolla blodtrycket och lite så , Dom sa att det kunde bli så ibland så jag fick åka hem, hade lite feber och så så tog de lugnt resten av den dagen iaf, titta på hockey med älskling och så bara :) 
Söndagen - Stressade som idioter för att jag skulle hinna med tåget 13:35 men när jag skulle hämta ut biljetten står det att jag ska ringa kundservice , så älskling gjorde de och jag kolla hotmail, och då står det att jag har en biljett att skriva ut, alltså som man ska skriva ut hemma .. JAHA!?  både jag och baby vart ganska förvånade för vi hade beställt att vi skulle hämta ut, men då hade tydligen SJ lagt om biljetten bara sådär så , hon som baby pratade med skulle lägga om den till en mobilbiljett, och medans hon krånglar med det så går ju tåget !? Jääävligt bra , såå aah då fick vi åka hem till Gränsfors , be Lena ringa SJ och fixa de, Så jag fick en ny biljett dagen efter samma tid och allt . . Aja tur för oss iaf , Fick mer tid :D enda positiva, men skit bra ! :D

sååå jaa kom hem igår vid tjugo i 8 på kvällen , mindre kul men ,
Idag så va jag till skolan, prata med lärarna om att jag ville ha en studieplan, så jag kan bli klar till sommaren , så får hoppas att dom förstår och gör något nu..
efter skolan så tog jag bussen hem till Louise och Viggo ,  alltid lika kul och träffa dom, så himla goo viggo ! :)  Såå ja har vart där hela dagen , och nu gör jag inte så mycket, ligger i sängen och tar det lugnt bara ! :)

Av maaddiiie - 19 mars 2010 16:27

Ja då sitter man uppe i bergsjö hos älskling:) alltid lika underbart och vara med dig goodingen min<3:) vaknade vid 11 imorse,klev upp och åt lite frukost,sedan vart de soffan som stod på listan:p titta på tvn och segade, jaa sen då efter några timmar så fick baby för sig att nu ska vi åka skoter.. Joo heja så då gjorde vi de,va faktiskt jävligt kul,förutom att jag var livrädd:pmen man lär sig väl. Och ja nu sitter jag i idrottshallen och tittar på när baby och grabbarna spelar innebandy:p springer som idioter:p . . Hehe.. Får se hur länge man blir sittandes här åh.. Vad de blir sen de märks.. Har inte kommit från till de än.:) men blir väl nå mys:)<3 Maaddiiie:)

Av maaddiiie - 13 mars 2010 21:21

Jaa ibland vissa dagar så kan jag bara sitta och tänka tillbaka på alla dagar i mitt liv. På allting som har hänt, kommer ihåg varenda dag, nästan !
Endel dagar väljer man själv att ta bort från huvudet medans andra får stanna kvar.
Har så himlans roliga minnen med en massa folk , som jag ibland kan sitta och tänka tillbaka till och sakna som aldrig förr, Herregud, alla sena nätter, ute i en massa bilar ! :)
Skämt bort sig totalt och lärt känna massa nya människor. usch saknar tiderna ibland.
kommer så väl ihåg hur allting började , allt började med att brorsan drog med mig ut i en sliten 142:a cab , sa till mamma att han skulle ta hand om mig, Så sött. Första dom gjorde va och springa in på konsum på norrstrand och köpte cider och kom springandes ut och gav mig .. Va alltid allas lilla maskot på den tiden, skulle med överallt. Sa till mamma att dom skulle ta hand om mig. Minns det så himlans väl. va väl inte mer än 12-13 år. Sedan lärde man känna en massa andra som man började umgås med. Folk från alla håll och kanter ,forshaga,munfors,grums,skoghall,väse,kristinehamn
, kil  och jaa över allt.!  Fy fan vad kul man har haft det..

"Epa-gänget" herregud lär ju aldrig glömma de, man tycke de va så himlans kul och åka runt ..flera stycken.  Flera duetter och en transit ! Va grejer det, idag när jag ser en massa småttingar somåker runt i a-traktorer så vill jag bara skratta åt dom, men jag vet ju hur kul man själv hade de, Förstår dom ju på ett sätt, men sedan kan jag inte fatta själv hur jag kunde åka runt åh runt ! :)
Åka runt i en sliten "raggarbil" jaa det är grejer de, Åka överallt och ingenstans , dricka lite grann och ha hur skoj som helst. Ta en massa kort och bara fula sig.
Jaa nääe jag saknar tiderna ibland. men sedan tänker jag såhär!? OM jag hade vart kvar där? Fortsatt och åkt runt i en bil och härjat på. vart hade jag då stått idag?! inte där jag står nu iaf.
Jag har absolut inte haft Björn i mitt liv iaf, joo kanske som en vän men inte som min bästa vän, min pojkvän. !<3 Nu idag när jag tänker på det så är jag faktist rätt glad att jag komifrån det, Man kan liksom inte åka runt i en bil hela livet, finns viktigare saker än de.  Men jag saknar det som sagt ibland..
Tänker såhär ja. allt har ju en mening  eller hur?! Så varför det blev såhär , det finns de en baktanke med, de är ödet som har bestämt att det skulle bli såhär även om man inte trodde de då..
Jag tror som sagt ,att jag har skapat endel av mitt liv med en massa minnen , Jag har avslutat ett kapitel och nu börjar mitt andra , och de är med Björn ! :)
Allt folk där uppe, med min brorsson och systerson  , ett helt nytt liv är fött liksom. Man får ta en dag i taget så får man se vart man hamnar ! :) livet är liksom uppbyggt så, man skapar och avslutar vissa kapitel i sitt liv, det är du som bestämmer när du vill påbörja ett och avsluta..ALLT är upp till dig.


neej nu får de nog vara bra med detta skrivande..
Kan bli så himlans mycket när jag väl börjar ...


Babybaby   

Maaddiiie   

Av maaddiiie - 13 mars 2010 11:51

Jajjemän , nu är det äntligen lördag. eller ja äntligen säger ja är väl inge speciellt med det, kanske förutom att det är en dag närmare att jag ska åka upp till älskling !

 

Jaa då har man vaknat efter någon timmes sömn..
Lias har sovit hela natten typ,men själv så har man knappt sovit någonting.. Han vaknade vid halv 8, så då vare bara och sätta på teletubbies och sedan gå ner och ge han oboy.. Sen kom mamma upp så frågade om hon kunde passa han så jagkunde få sova lite grann. Så det gjorde hon ! Och nu när jag vaknar så är det dom som ligger och sover i soffan :P Söta   

usch , måste bara tillägga att jag har ALLTID problem i mitt rum på sommaren,eftersom när solen ligger på huset så blir det SÅÅÅ jävla varm i mitt rum, och nu så är det inte ens sommar och jag döör nästan när jag ligger där inne. usch det är hemskt och vakna och så är det svinvarmt i rummet. Men som tur är så får jag en takfläckt av Linda & Ronny sen :)

 

Neej men lördag då som sagt, idag ska jag jobba lite är det tänkt iaf, får se hur långt jag kommer med de, Sedan vet jag inte vad det blir, försöka bli klar med lite skol grejer kanske, har funderingar på och gå ut och sätta mig i solen en sväng. Kanske få lite färg i ansiktet ! :D Det vore ju, 
Får se om Lias blir kvar här en natt till eller inte, beror helt på hans kära moder de.

Längtar som en tok till nästa helg, eller torsdag, för då åker jag till min underbara baby i bergsjö ! :) <3 ska sitta och åka tåg ja i 6 timmar för att få vara med dig mitt vackra hjärta <3 :) Allt för dig ! .Tänk dig gooding, vi har snart hållt på såhär med att åka fram och tillbaka 49 mil  till varandra i 2 år , Jävligt mycket det. Men vad gör man inte för sin kärlek . Jag gör iaf allt för dig !  Mitt bästa och längsta förhållande  !.
trodde liksom aldrig detta då första gången jag träffa dig i degerfors , Efter många års pratande via telefon och internet. Kände redan från första början när vi började prata att det var någon speciellt med dig .    Och titta vart vi står idag !? visserligen  fortfaranae 49 mil ifrånvarandra  ,men med en kärlek så stark att man inte kan finna ord för de . jag hoppas på många fler år med dig Björn Alsgren , utan dig skulle jag liksom aldrig ha kunnat tagit mig upp från skiten . hade aldrig stått där som jag står idag, du får mig att kämpa, du håller ihop saker och ting. Du tror på mig i alla lägen och jaa det är för dig jag gör det, för att jag en dag ska kunna vara nära dig varje dag !.
Älskar dig så otroligt mycket gooding.   

     

  
Maddiiie   

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver av mig lite när jag vill. Allt från himmel och jord , det jag känner för helt enkelt. ;D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards