Maaddiiie

Alla inlägg under mars 2011

Av maaddiiie - 31 mars 2011 21:52

Så nu har jag precis kommit hem, har varit och gjort Tommie och Andreas sällskap i Tommies garage , dom fixa och höll på med hans bil, vet inte riktigt vad han håller på med , men det blir säkert jätte bra, Det brukar bli bra när han har projekt på gång .. Så där har jag suttit och tittat på dom när dom har hållit på och så har jag frusit halvt ihjäl på det hela med ... Men det bjuder vi på, var roligt och träffa dom igen iaf ,!
Men nu ska jag titta lite på BB sedan ringa och prata med älskliiing och höra hur hans dag har varit och lite sådär , vara lite puttinuttig , sen sova  ! För jag ska ju trots allt upp tidigt imorgon igen ,


//Maaddiiie

Av maaddiiie - 31 mars 2011 14:12

Halva dagen har gått och jag har inte gjort så mycket , klev upp kl 7 imorse och gjorde mig iordning sedan gick jag till bussen och åkte ner till Communicare , drog med mig syster också för jag tänkte att vi skulle ta oss en promenad efter mötet . Men ack så fel jag hade ,  när jag var klar där så hade det ju hunnit blivit mulet och kallt ute så någon skön promenad vart det inte.

Så där sprack den idén .. 
Och nu så snöar det ute, men det är endel utav våren så det är bara och gilla läget, det försvinner ju lika snabbt ändå ..
vad som händer resten av dagen vet jag inte riktigt, blir nog inte så himlans mycket  bara ta det lugnt tror jag ska försöka snygga till CV:n lite.
Imorgon får jag ingen sov morgon heller, för då ska jag vara hos Lotta kl 8:40  ! baaah , sen efter det får vi se , skulle vilja åka till mormor och morfar men får se om jag får med mig någon , kan ju iofs annars åka buss upp men får som sagt se...

//Maaddiiie

Av maaddiiie - 30 mars 2011 23:52

Ja allting löste sig ju tillslut nu , vi bokade om på ett hotell i Gränna men nu här senare på kvällen hitta jag ett som var mycke närmare så nu har vi bokat det också så har vi två stycken in bokade , men imorgon får vi ringa och avboka det i Gränna .. Så nu känner man ju säg lite mer positiv än vad man gjorde innan .
Men det vart ju lite ändringar nu ,  så nästa helg alltså inte den som kommer nu utan nästa då kommer älskling hit som planerat, sen 2 veckor efter det så kommer han hit igen .. ! Så ett litet plus är det ju ..

Och skrivit klart mitt personliga brev har jag typ gjort också så får se vad Lotta säger imorgon .. Ska dit vid 9:00 så jag tänkte att jag skulle dra med Syster dit sedan ta en promenad med henne , Kameran får kanske följa med den med :)
Neej men nu ska jag försöka sova så jag är någorlunda pigg imorgon .


Nu säger jag och Daisy godnatt ! :)   
  

älskar dig baby


//Maaddiiie

Av maaddiiie - 30 mars 2011 18:39

ååh jag blir så arg !  Nu har allting krånglat till sig,   Vi trodde att de var Elmia v 14 men icke ! det har till och med stått det på deras hemsida och nu idag så sa Gustav till mig att de är inte förens den 22:e april . ÅÅh bra ..
Så vi fick ringa iväg till hotellet vi hade bokat och titta om vi kunde boka om, men gick de då?? NEJ! . Kolla om de fanns något hotell som inte var fullbokat men finns inte ett enda.. Så vi fick ta något som låg några mil ifrån Elmia... KUL!
Neej .. ska kolla upp detta mer ja ,  lite senare ...
Det hotellet som jag titta på sa hon i telefon att det inte fanns, men det finns på internet.. och hur går det till då?!  Aja nog om de nu, ska iaf kika närmare på det sen..
Funderar på och gå ut och gå en sväng snart , få lite annat och tänka på..
 

Sluta gärna höra av sig.


//Maaddiiie

Av maaddiiie - 30 mars 2011 15:07

Idag har klockan gått otroligt fort faktiskt , vilket jag inte tycker om för jag skulle behöva all tid  i världen idag.. vaknade vid 9 och klev då upp, duschade och började städa rummet ,  så nu är det klart iaf men det dröjer väl inte många dagar tills det är stökigt igen  ! .. Och tvättat har jag gjort eller ja jag håller på , måste även rensa ut lite bland mina kläder, slänga lite och sådär för nu har jag alldeles för mycket får ju liksom inte plats med allt..
Sen ja nu dom senaste timmarna har jag suttit och klurat på mitt personliga brev som Lotto ville se imorgon och jag vet inte riktigt hur jag ska göra, vet inte hur jag ska börja o.s.v ..  men ja i slutet utav dagen så ska det vara klart så det kanske är dags att lägga på en växel ..Håller även på och letar 5 jobb som jag ska söka som Lotto också ville se imorgon ..

Ikväll hoppas jag på stjärnklart så jag kan testa mig fram lite med kameran , se om jag har fattat rätt av  det jag har läst . hade ju varit lite roligt faktiskt ! jag som alltid har försökt tagit kort på stjärnhimmeln men har inte lyckats :P


Nej men nu ska jag gå ner och plocka ur tvättmaskinen och sätta på en ny runda ..

//Maaddiiie

Av maaddiiie - 29 mars 2011 23:21

Hm, känns inte som om man är hemma längre , utan att man mer bara är hemma när man ska sova, sen äre full rulle igen ..
Meen ja, idag när jag vaknade så tittade jag på klockan som var 9:57 och intala mig själv att jag skulle somna om igen och få lite sömn , men icke, exakt 9:00 ringer telefonen och det är min kära broder som undrar om jag inte kan vara barnvakt , och ja vad gör man inte för sina nära och kära?! så mina planer på att sova vidare sprack , klev upp och gjorde mig iordning och åt lite frukost sen kom Fredrik och hämta mig , 
Så idag har jag och Viggo lekt kan man säga , :D  Vi har även lekt med Syster och Lias, har varit ute och gått och varit till lekparken . Underbara barn .


Måste även säga att jag har skaffat mig en systemkamera nu , ÄNTLIGEN!  . så nu håller jag på och lär mig en massa nya saker och hoppas på att jag kan bli en bra fotograf så småningom..   

Tycker att det är så otroligt roligt och fotografera och redigera och hålla på , lite av en hobby kan man ju säga,  har alltid haft en stor känsla för kameror?! :D

 

Tänkte lägga upp några bilder längre ner så får man se vad man får för betyg   
Imorgon är det redan onsdag liksom?! Sjukt vad fort tiden går igentligen .men det går inte tillräckligt fort till nästa vecka då Bubben min kommer hit... men ja onsdag som sagt, Så imorgon får det bli lite måsten , Skriva personligt brev till på torsdag  och hitta 5 jobb att söka ,städa ,tvätta och planera lite grann ...Ja det är väl så min dag ser ut och det kommer säkert dyka upp något mer som vanligt.
Nu ska jag kika lite på tvn och fortsätta läsa "bibeln" till kameran , sedan sova.

Kameran , Canon EOS 1000D/ED-S 18-55IS . 3990 :- + en massa annat utöver de.

  
Prövade och ta kort på en fluga bara för att :P

   Även detta är ett test, Första gången grej ..   

//Maaddiiie

Av maaddiiie - 28 mars 2011 23:47

  Ojoj vilken dag är faktiskt helt slut i kroppen om jag ska vara ärlig ...

Började dagen med och kliva upp vid 10, göra mig iordning sedan åka ner till syster med en barnvagn sedan stressa mig iväg till Communicare och lyssna på någon människa , höll på i ca 1 timma , och efter det prata jag med Lotta lite så till på torsdag ska jag ha skrivit om mitt personliga brev och hittat 5 jobb som jag ska söka ... Får väl se hur det går..va där ifrån vid 2.
Iaf efter de, stressa iväg hem mot syster igen, fick följa med henne till BVC med Lias som skulle dit på synundersökning , och ja sen har det faktiskt varit lugnt . efter BVC gick vi hemåt mot Gös , så idag har jag fått min motion iaf Cyklat och gått en massa  , såå tummen upp för de.  
Vad som händer imorgon vet jag faktiskt inte än, men något trevligt hittar jag nog på.. Längtar som en tok tills älskling kommer hit, saknar honom så iniii bomben mycket, min underbara gooding   kommer få en dunder bra helg när han kommer hit nästa gång, inte nog med att jag får träffa min vackra prins , jag får tillbringa min helg med min vackra prins på ett hotell i Jönköping, med bilutställning på det hela...   
nej men nu ska jag försöka titta lite på 2½ men , va hur länge som helst man titta på det, sedan ska jag lägga mig och nanna lite... hoppas ni har haft en bra dag med.

 


//Maaddiiie

Av maaddiiie - 28 mars 2011 22:30

Ja men som vanligt så känner man sig lite " sviken" ..Hur kan man vara så dum och tro på allt?..
Falska människor, varför lyssnar jag ??!  ja inte vet jag, kanske för att jag är så som person, lyssnar och hjälper till , ger råd och finns där helt enkelt, och ställer alltid upp , meen nej jag ska ta allting med en nypa salt nu , det kommer gå in genom ena örat och ut genom det andra...
Och allt ska låta så jävla bra och gulligull hit och dit, men vet ni? nu skiter jag fullständigt i vad ni säger...    
jag lever mitt liv istället , visst jag kanske inte är som förr, kanske inte är ute och åker bil eller dricker och härjar runt . MEN det är jag glad över, vill inte leva så resten av mitt liv, finns ingen mening med de , då sitter jag hellre hemma och njuter av min familjs närvaro istället och tar tillvara på varje sekund .. Och jag tänker mig hellre för innan jag gör någonting istället för att göra ett stor misstag varenda gång..
Och jaa det är så jag är som person, duger det inte så kan ni ju dra då .. För det gör inte mig ett dugg.


//Maaddiiie

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver av mig lite när jag vill. Allt från himmel och jord , det jag känner för helt enkelt. ;D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards