Maaddiiie

Alla inlägg under april 2012

Av maaddiiie - 30 april 2012 19:17

Valborg? Förr var det en rolig grej , man drog iväg med några vänner och härja på som aldrig förr och kom hem tidigt på morgonen , antingen för att bilen gick i sönder ,eller så var det någon dryg jävel som aldrig hitta tillbaka till oss andra . Eller så hade vi bara otroligt jävla kul. Men nu , nu ser jag inte riktigt de "roliga" med denna dag, de enda är väl att man typ firar in sommaren, eller ja jag vet faktiskt inte men det var iallafall roligare förr om man ser det så.

Sitter just nu och väntar på att mina kära föräldrar ska komma hem som för övrigt är världens segaste människor, hade tänkt att  jag skulle ta med mig Ozzy ut på en promenad och möta upp Jennifer och Junior . Prata lite skit och låta hundarna få träffas igen.

This Ain't a love song

//Maaddiiie  


Av maaddiiie - 30 april 2012 07:23

Då var man hemma igen då, önskade att jag hade fått vart kvar uppe hos min gooding men vuxenlivet kallar . Eller vad säger man? Börjar ju praktiken idag och är ledig imorgon, hade hellre vart kvar där uppe i 2 dagar till. Kändes så otroligt fel och åka hem igår det var en riktigt konstig känsla i min kropp, visste inte om jag skulle skratta eller gråta om jag ska vara ärlig, gråten var inte långt ifrån.Blir faktiskt deppig när jag bara tänker på de .

Men det är väl bara att bita i det sura äpplet.
I helgen har vi för det mästa tagit de lugnt, vart en sväng till Hassela backarna för Björn och Micke fick för sig att hoppa med skotrarna en sista gång för i år, tror dom har lite svårt för och släppa taget om vintern   gick iallafall bra för dom och jag fick stå för bilderna . Väldigt kul faktiskt , börjar lära mig mer och mer och till helgen ska jag med brorsan till säffle på 2 dagars folkrace , så ska knäppa lite bilder där med tänkte jag . Och även vara ett stöd till honom ,peppa på lite och hjälpa han.
Ska snart bege mig in mot staden, eller ja snart och snart, om ca 1 timme, skulle ha varit där inne vid halv 9 men det är tydligen folk sjuka så hon jag ska vara med kommer senare så får bli buss in vid 10. Får hoppas på en bra dag , så man kan koppla bort allting runt omkring.

Ni får två bilder ifrån helgen.


Björn och Micke



  Björn   


//Maaddiiie

Av maaddiiie - 26 april 2012 13:13

Ja då var man påväg till Stockholm igen, sen åka vidaremed älskling och pappa Conny till Bergsjö :) Var igentligen inte planerat men eftersom det blir så krångligt nästa helg när jag ska ha praktik så var det bättre och ta det den här helgen, får mer tid också ;) Införskaffade mig en ny resväska innan jag satte mig på tåget , en med hjul som man kan snurra på , kommer inte ihåg vad det heter , men en sån blev det en ROSA skit gullig är den . Så nu behöver jag inte förstöra mina axlar mer. Eftersom jag packar ner så inåt helvete mycket så är det ju skit bra med en riktigt bra väska. Idag går mina tankar till min kära mormor, hoppas det går bra för dig idag! <3Man sov lite oroligt inatt men det här ska nog gå bra , vi får ha positiva tankar .Tänker även på min underbara morfar , <3 Ni är dom underbaraste människor jag känner , världens snällaste ! Nu ska jag sluta skriva och sätta mig och lösa korsord istället , ett bra tidsfördriv i 2 1/2 timme.// Maaddiiie

Av maaddiiie - 25 april 2012 11:03

God morgon!  Vaknade för typ en halv timme sen och insåg att jag tog en lite väl lång sovmorgon idag, fick lite smått panik.  Men nu är jag vaken och uppe iallafall så snart ska jag försöka få i mig nå ätbart sedan göra mig iordning lite, är ju otroligt fint ute idag med så man borde vara ute , så får se vad som händer idag.

OCH jag tror fan att jag blir galen snart, det kliar och kliar ! Försöker och inte klia tillbaka men jag nuuu tror jag fan att jag drar av  mig allt hår snart. Jag blir ju för i helvete dum i huvudet, den här psoriasisen tar kål på mig , idag är den extremt jobbig. Varför den är det kan jag inte riktigt förstå?! För jag mår inte psykiskt dåligt, det är liksom ingenting som tynger mig, det är inget som jag är orolig för och jag är inte stressad. så jag har inte en aning om varför den är så pissig mot mig. usch de är hemskt och ha den här hudsjukdomen. Inget man direkt vill att andra ska få, nej fy! Den gör mig inget alls annars , men när den är såhär så kan den dra åt helvete!.

Nu blir de och klä på sig och göra sig iordning sen äta något.!


//Maaddiiie

Av maaddiiie - 24 april 2012 19:23

Jävla piss dag är det idag ! Fy fan ..  Ikväll blir det en tidigt kväll kan jag lova, sova länge och bara koppla bort allting.
Orkar liksom inte med att folk ska vara så otroligt otrevliga hela tiden, menar har man en dålig dag ska det inte behöva gå ut över andra, visst jag har också en dålig dag, men inte fan låter jag det gå ut över alla andra.. Jag försöker vara trevlig iaf .. Jädra nötter !


Min eftermiddag har jag spenderat med och målat min kruka till min lilla blomma jag köpte i helgen , ibland så kan jag allt slå på stort helt otroligt faktiskt,spenderade mina sista pengar på de, men iallfall jag kunde inte komma på vad jag skulle göra för något men det slutade med att krukan blev svart med ett kinatecken på. Funderar på om jag ska fortsätta med min dörr här någon dag med, skriva och måla lite till.    tycker de är roligt och pyssla och hålla på med sånt, man kan liksom bara koppla bort allt och lyssna på nå härlig musik och vara i sin egna värld.
NU tänkte jag gå ut med hundarna så man får röra på sig lite, och så dom kan få lite motion också.



Såhär blev den, min jävla kruka   

 







//Maaddiiie

Av maaddiiie - 24 april 2012 12:57

är så jävulskt sliten i kroppen idag känner jag , hade velat sovit hela dagen .
Var uppe vid halv 7 imorse och följde med till mormor och morfar sen med dom till Arvika, va många minnen som kom upp kan jag säga ! UKM 2006 ? kan de ha vart då?! . Var en jävligt rolig resa iaf , åka epa på en sån trafikerad väg , varmt som fan och flygande besikting i bara BH och glass i högsta hugg    Det var en rolig helg , sen även alla andra turer man har tagit på den där vägen..


Igår var jag själv hela dagen , först blev det en sväng ner till arbetsförmedlingen och lämna in papper om praktiken som ska skickas till facket, sen cykla hem .  Fick hem mormor och morfar på besök och blev bjuden på mos och korv. Sen var det bara och hoppa på cykeln igen , ner till Netto och följa med mormor in där. Sen på cykeln igen och hem till Jennifer på lite kaffe. Var där i någon timme sen cykla jag hem igen.
Inte konstigt att man är helt slut i kroppen liksom , räkna ut att jag cyklade 1.6 mil igår, inte så jätte mycket kanske men inte dåligt heller .
Jag och Jennifer bestämde oss för åh låta våra hundar träffas , gick hyfsat bra iaf tycker jag iaf för och vara 3 hanhundar som är okastrerade.    Ozzy och Junior har ju träffats en gång tidigare så där var det bara lite morrande och juckande såklart, men sen gick det bra dom lekte och kom iaf bra förens, men det var första gången för Elvis och Junior och där var det lite svårare . Men tror nog att dom kan komma bra överens om dom får träffas fler gånger , och sen när dom blir kasterade.  Så när jag kom hem så hade jag två dyngtrötta hundar hemma som gick och la sig på engång . 


Idag har jag en sån där irriterande dag , stör mig som fan och vill helst bara vara ifred känner jag . Får hoppas det går över tills ikväll så inte Björn får höra på en massa . Stackarn!

//Maaddiiie


Av maaddiiie - 22 april 2012 19:59

Då var den här helgen över då, fattar inte varför tiden ska gå så jävla fort för !?  Har haft en riktigt härlig helg med min älskade andra halva , har hunnit med och träffat alla också vilket vi inte brukar göra . Men tiden går ändå alldeles för fort , man hinner inte med alls..  men nu är den över iallfall inget man kan göra något åt.
Min andra hälft åkte här ifrån vid halv 8 , och nu känns allt så otroligt jävla tråkigt och tomt,  hatar och se han åka iväg med bilen själv , jag står där tänker för mig själv att jag inte ska gråta och titta när han åker iväg men på något sätt så dras mitt huvud dit ändå,  och klumpen i halsen blir större och jag tänker ÄNNU en gång att jag ska inte gråta, Men då är det försent , Där står jag med tårar i ögonen och vill bara slänga mig på marken och skrika !
Varenda gång så är det såhär, jag lovar mig själv att inte göra de men när de väl händer så kan jag inte låta bli . Blödig människa ?! Eller är jag bara jävligt kär i den här mannen ?.  Jag hatar helt enkelt att vara ifrån han , vill inte vara ensam. Så nu längtar man som en idot till näst nästa helg..

Ja resten av dagen blir det nog inte så mycket, kanske blir en längre promenad med hundarna sen men nått mer än så blir det nog inte,
Imorgon ska jag till AF och träffa min handläggare, lämna lite papper och prata om min praktik som jag ska få här i slutet av april , OM facket godkänner det vill säga. Men det får vi ju hoppas.
Sen är jag själv istort sett hela dagen imorgon så får se vad jag hittar på...


Dagens låt !   
Skid row - I Remember you




//Maaddiiie

Av maaddiiie - 18 april 2012 14:20

Pust och stön .. Idag är det inte alls nå kul och städa ska jag säga er, har ingen lust alls men jag måste!
Tänkte vara lite snäll mot mamma med och städa resten av huset också, så hon slipper göra de idag.. men vi får se hur långt jag kommer . Man kan ju fastna vid datorn jävligt lätt med  

Men har iallafall städat min lilltoa , och endel av datarummet så nu är bara resten kvar tror jag tar mitt rum sist.
Resten av dagen blir det nog bara lugnt, när jag är klar med städningen vill säga, ska ta mig en lång promenad med grabbarna grus hade jag tänkt, bara de är ett rent idrottspass . Dom är mer ute och går med mig än vad jag är ute och går med dom :P. Fast de ska de bli ändring på. Träning ger färdighet eller vad säger man ?! .


Hoppas även på att Björn kommer ikväll , så man får snooooosa på honom inatt.. han var inte säker på om han skulle komma idag eller imorgon så det är bara och hålla tummarna på att han kommer idag !
Men nu ska jag fortsätta och städa här, får se om de kanske blir nå mer inlägg idag , vem vet .

//Maaddiiie

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver av mig lite när jag vill. Allt från himmel och jord , det jag känner för helt enkelt. ;D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards