Maaddiiie

Alla inlägg under april 2011

Av maaddiiie - 29 april 2011 10:46

Sådär nu har jag precis ätit lite frukost, citron te och smörgås blev det ! 
Så nu tänkte jag att jag snart ska göra mig iordning och sedan bege mig ner mot skoghall och ha "grupp"  efter det så ska jag nog invänta att jag ska hjälpa Fredrik och Lollo att packa , men vet inte vilken tid så ja får se hur länge jag får gå och vänta nere i skoghall ..
Har lust och sitta ute i solen idag igen men de får ju vänta då , satt ute igår i typ 4 timmar kanske, och fick faktiskt helt otroligt färg på mig, brände mig gjorde jag med men det bjur vi på ..

Nej nu ska jag ta och göra mig iordning , ta några tabletter sedan bege mig iväg.

//Maaddiiie  

Av maaddiiie - 26 april 2011 15:38

Ja då har halva dagen gått då ,  så nu får vi se vad som händer resten utan dagen ..
Har iaf varit ner till Lotta på communicare , så jag har fått mig en riktig härlig promenad idag , blir samma sak imorgon bitti med hade jag tänkt .. Är lite sur för att det inte är soligt ute hade sån stor lust och sitta i solen och njuta men det kan jag ju glömma ..
Min natt var nog bland den värsta jag har varit med om , det var helt omöjligt och somna låg bara och vred och vända på mig och  när jag väl höll på och somna så hörde jag en massa ljud , och när de var helt tyst så kunde jag inte somna ..  Och bilden från när älskling åkte igår satt kvar i huvudet på mig , alla mina tankar bara snurrade omkring , och ensamheten krypte sig allt närmare .  Jag hatar verkligen att sova själv . Det finns inget som är värre än det !

Fick även hem tabletterna som jag skickade efter förra veckan, ska nu pröva och ta såna där Vitalas Solbrun , och se om jag får något bra resultat . Så nu gäller de bara och sola på som  fan  :)  så det får bli solarium och sitta ute i solen ..

Föresten ? någon som vet om något sommarjobb ?  :)  Skulle behöva mig ett sådant .. nej nu ska jag städa rummet lite ..

 

//Maaddiiie

Av maaddiiie - 25 april 2011 22:10

Ja men nu kanske det är dags och uppdatera eller ? 
Kan ju börja med och säga att jag har haft en underbar helg  !
Allt började med att älskling kom hit i onsdags , stort + till de , vakna upp brevid världens bästa är det bästa som finns ..
Iaf , i fredags så begav vi oss mot Jönköping runt kl 10-halv 11 efter många om och men , var framme i huskvarna vid 14:00 ungefär där vi hade bokat hotell för natten ,  efter att vi hade checkat in och sådär så gick vi upp och kollade rummen och sådär, sedan begav vi oss bort mot A6 centret ? tror jag de hete . Eftersom man fick boka in sig på jacuzzin på hotellet och jag och Björn hade inga badkläder med oss så vi vart ju tvungna och köpa oss de , så därför blev det A6 centret .
Vid 6 tiden så gick vi ner till badet och njöt av en härlig stund där .
Efter en helt underbar natt på hotellet och frukost så begav vi oss sedan till Elmia. Och det är alltid lika roligt och vara där , tog en massa kort och fick se en massa snygga bilar , tittade även på uppvisningen som dom hade utomhus som var riktigt bra !   Köpte mig även ett par solglasögon så som jag har letat efter det .
Så ja resan till Jönköping var helt klart värt det .
Och igår " söndag" var vi till mormor och morfar och åt lite påskmat , Björn och jag stannade även kvar där och spelade bingolotto ! Vann 100 kr , inte dåligt de inte .. Men det har även hänt en ganska tråkig sak , Igår när jag skulle ta ut min kamera från väskan så såg jag att skyddet som sitter på satt fast i objektivet .. När jag väl fick loss den så såg jag att UV-filtret som sitter längst ut på objektivet var trasigt , helt förstört, sen så när jag försökte ta kort så märkte jag att Autofokusen var traskig också, och allt detta blev när kameran åkte i golvet tidigare på dagen , när Fredrik hade lånat den,  men ja så imorgon ska jag försöka komma in till expert och ja se vad dom säger om dom byter objektivet på engång eller om jag måste lämna in den ..
Sen ja nu till den saken som är mäst tråkig ... Min underbara åkte här ifrån idag, och hela dagen så har jag känt den där klumpen i magen och vart lite smått deppig , men har bitit ihop och haft roligt .  Men ja nu ikväll vid 8 när han skulle åka så gick det inte längre, fan vad jag grina .. Är nog första gången  han ser mig gråta men jag kunde helt enkelt inte hålla ihop längre , det gjorde så fruktansvärt ont i mig när jag tänkte på att han skulle lämna mig här .. Att han skulle få åka själv i bilen till stockholm. Hade sån lust och bara skita i allt och åka med honom , men jag kunde inte de ,  men hade jag inte haft de här communicare så hade jag åkt med honom på engång . bara packat väskan och åkt här ifrån.. Att se honom åka iväg i bilen gjorde så fruktansvärt ont i mig , gick upp på rummet och la mig i sängen och bara grina !
Men ja , nu ska jag försöka sova , eller nej jag ska först prata med älskling och sådär sen ska jag försöka sova ...
Ska upp tidigt imorgon .

//Maaddiiie

Av maaddiiie - 18 april 2011 22:42

Ja nu var ännu en måndag över,  tiden går så otroligt fort. Men det är ju iofs jätte bra , idag har jag varit till Skoghall på AF och lyssnat på A-Ö , värmlandsläring. Hade ju faktiskt hellre tagit en liten sov morgon om jag ska vara ärlig, men det var väl bra på sitt sätt .. För det första så fick jag motion, blev en promenad ner och en promenad hem , så ja det var ju bra .. Efter jag hade varit hemma en stund så åkte jag med ner till Syster och Ronny , käkade mat där och sedan provade vi på och fiska , gick inte så bra. kanske är för tidigt !? Vet inte ja .. Sen åkte vi hem hit till gös och grillade lite och hade lite vårmys ..  Fick även se att man var med i tidningen med, från i fredags när vi var och firadet Färjestad och SM-GULD . hahah  fint  ! . man ser ut som någon jävla stalker . 

Imorgon ska jag faktiskt försöka bygga upp brännan, vill försöka vara brun i tid i år. I år är det jag som ska vara brun  , eller hur BJÖRN! :D  , är så roligt för att när jag själv tycker att jag är brun och sen när jag träffa honom då är jag helt gul istället . Så nej denna sommaren är det min tur !.  

Känner mig inte så uppåt nu men . ja det är väl bara att gilla läget..


   


//Maaddiiie

Av maaddiiie - 15 april 2011 12:50

Har precis kommit hem ifrån stan ! Har varit på föreläsning inne på UNO  , va faktiskt ganska intressant .
Efter det gick jag och " Fönstershoppa" vilket jag inte borde göra eftersom jag bara vill ha en massa saker då... Måste försöka få mig ett par nya örhängen , vill ha något nytt..iaf sedan träffade jag på Sandra en sväng , kul och få träffa henne igen va ju trotsallt ett tag sen nu .. Sen satte jag mig på bussen och åkte hem..
Tror busschaffören flörta med mig ? Vet inte riktigt :P
Och nu sitter jag här hemma vid datorn och lyssnar på en helt underbar låt  eller ja två stycken rättare sagt .. Tim Berg - Bromance och Headhunters - Power of your mind.    

Tror jag ska hoppa in i duschen en snabbis sedan göra mig iordning och så lite , sen ska man ju såklart in till torget !!  Fira grabbarna som tog hem SM-GULDET igår !    Känslan när slutsignalen går är helt obeskrivlig, det går inte att förklara i ord , man blir så jävla rörd så man blir tårögd..
Och snart så närmar det sig Elmia, längtar som bara fan ! !
Underbaraste älskling <3



//Maaddiiie     

Av maaddiiie - 13 april 2011 14:35

Gud vad mycket det händer i mitt liv ... Not ! ! Men jag önskade faktiskt att det gjorde de ,ibland iaf  ! I såna här tider så önskar jag att det gjorde de iaf , det känns så meningslöst ..
Dag in och dag ut så söker man jobb , går på föreläsningar och går till Lotta bara för att få pengar typ... Fast jag får ju inga pengar förens i maj ! ... Så nu har jag varit utan pengar sedan i slutet av november ..Hur har igentligen Sverige tänkt att man ska kunna överleva ? Det är ju inte direkt mening att jag ska behöva leva på alla andra. eller är det så ? ..  Visst mamma och pappa har en rätt att försörja mig, men det är så jävla fel ..
Det är ett ganska konstigt system vi har faktiskt ! Först så måste man vara inskriven på arbetsförmedlingen i 3 månader , och sen när du har varit det ja då blir du erbjuden att gå med i Communicare " jobb garanti för ungdomar " för att kunna få några pengar eftersom du inte kan få någon a-kassa.. Jaa men sen då?  joo men då måste man ha varit med i Communicare i 1 månad SEN får du pengar.. WHAAT !???  Blir så jävla irriterad .. Man känner sig så jävla kass..Tyvärr så gör man det... men ja nog om det antar jag, jag får väl ersättning när jag får de..

Ska försöka ta mig i kragen nu resten av veckan och putsa lite på mitt personliga brev, sedan ringa till en massa Hotell och fråga om jobb, sedan ska jag även ringa till Hunddagisen ..

Och imorgon ska jag iväg till Karlstads Universitet !    Har absolut ingen lust, tycker inte att de ger mig någonting och gå där .. Sen på fredag ska jag till UNO på föreläsning .. tror det var Blondinbella och Kristian Look som skulle vara där... Förstår inte riktigt hur dom har tänkt där heller.. ? För om man ska åka överallt hit och dit och man inte har några pengar. hur ska man då kunna komma dit och få "Närvaro" ?.. Jävligt konstigt tycker jag ..

 

//Maaddiiie

Av maaddiiie - 12 april 2011 12:44

Idag är det verkligen en seg dag känner jag, Har igentligen lust och lägga mig i sängen igen och bara ligga där resten av dagen men det kan jag ju såklart inte göra .. Ska faktiskt snart göra mig iordning lite sedan gå ner mot Skoghall .. Ska vara hos Lotta 15:40 , fast det är ju en stund kvar så jag behöver ju inte direkt stressa ..
Måste skicka iväg dagbok också . ända från 1 april !! Gud så jobbigt. hur ska man komma ihåg allt där då ...
Idag blir det inte så mycket mer än och ja gå ner till Lotta, sedan gå hem och kika på hockeyn .. Hoppas på vinst idag med !


Tänkte lägga upp en gullig bild på Daisy, som jag knäppte igår när hon satt innanför dörren och skrek och ville ut :P

Sötnos..
   
Älskar dig baby   
//Maaddiiie

Av maaddiiie - 11 april 2011 13:15

Nu ska vi se om man kan få ihop ett inlägg här !..

Klev upp imorse vid 7 , drog på mig lite kläder sedan invänta jag att klockan skulle bli runt halv 9,
Var nere på Communicare kl 9 och satt där i typ 1½ timme , sedan fick jag gå hem .. Det är så jävla drygt och gå ner till skoghall och bara vara där i typ 1 timme sen får man gå hem, ser ingen mening med det !  men det är väl bara att göra det, bita ihop!
Tror jag ska skicka en ansökan till Gustaf Fröding ang sommarjobb på städ.. kan ju vara bra och ha något och göra i sommar ..
Ska även skriva om mitt CV idag är det tänkt ,får se hur långt jag kommer med det .
ska höra om jag kan få färga håret idag .skulle verkligen behöva det... Men jag tror inte jag ska köra på svart denna gång, utan det får nog bli något mer åt röd/brun .. eller nej jag vet inte !

Har haft min underbara pojke här i helgen, och det finns verkligen inget som är bättre än och vara med honom .. Fick ordning på bilen också så nu väntas det bara däck som kommer någon dag här i veckan, så ska fråga Fredrik om han kan ta med dom till jobbet och sätta dit dom ..
Och sen är det bara 9 dagar kvar till Elmia , YEEJ!


Nej men nu ska jag försöka få någon ordning på allt här hemma ..

//Maaddiiie

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver av mig lite när jag vill. Allt från himmel och jord , det jag känner för helt enkelt. ;D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards