Maaddiiie

Alla inlägg under juni 2010

Av maaddiiie - 17 juni 2010 18:53

Jaa det är precis vad jag gör just nu, har precis åkt iväg med tåget ifrån stockholm.. så om ca 2 timmar är jag framme i Hudiksvall..
usch inge kul och åka tåg idag, har vart illa mående och varmt sååå inni helvete har det vart på tåget med. och luktat fan har det gjort med.. uuh fotsvett och alibaba , nej usch inte direkt någon höjdare...

men men iaf, va till läkaren på hud igår.. fick ut nytt recept på de jag haft förut och sen fick ja recept på 2 andra grejer.. och så skicka han iväg mig så jag ska få sola 3 ggr i veckan nu, hoppas verkligen att de hjälper nu.. fan får bara stå 23 sekunder första gången, och varje gång kostar 100:- .. dyrt , men lärt värt de..
Och så tyckte han att jag skulle gå tll en kurator och prata . eftersom jag ska till han att jag inte mådde så himlans bra, hur de va hemma m m.. så till henne ska jag ringa här någon dag till veckan. sen ska jag försöka komma ihåg att ringa till ljusbehandlingsenheten och säga att jag ska börja sola..så dom får kolla i min journal och så. fy fan, mycke nu med denna jävla psoriasisen.. har massa, ska tvätta hårbotten med ett shampoo VARJE dag.. ska sitta i ,i 15 minuter sen ska de ut, och sen har jag ett annat shampoo som jag ska ha på kroppen och huvudet 2 grr i veckan..*suck* men där tar de inte slut... har även en salva som jag ska smörja mig med varje dag, sen en ANNAN salva som jag ska smörja in mig med 2 ggr om dagen.. jaa så ser min vardag ut just nu. och så 3 ggr i veckan ska jag ju  på ljusbehandling.. MEN det blir nog bra efter ett tag..

jaa ne vad ska man mer säga...
tänk vad mycke man får se naturen igentligen när man åker såhär som jag gör, ser ju inge annat än skog och gröna ängar.. en massa kor,hästar,får och ja allt vad de nu kan dyka upp, en och en annan älg kanske man ser åh. tråkigt bara att man sitter in stängd i ett TÅG. att man inte får någon frisk luft..

nu har jag inge mer åh skriva,


Björn Alsgren   


//Maaddiiie

Av maaddiiie - 12 juni 2010 22:22

Jaaa idag så vart men firad då, 1 dag för tidigt men..
Fyller ju år imorgon :) så kändes inte riktigt som om jag fyller år imorgon,
visst hade jätte trevligt och är glad åh nöjd för det jag fick, men det känns inte som man fyller 20 ..  icke..fick iaf skor,leggins,linne åh pengar..
Hade lite mer förväntningar antar ja, men men.
Längtar tills nästa helg , då blir det älskling!! ÅH JAG SAKNAR HAN SOM EN JÄVLA TOK!! hoppas han får ledigt efter nästa vecka så han kan vara med mig:)
vi behöver verkligen mer tid med varandra.. går inte hålla på såhär hela tiden heller... liksom ses typ 8 gånger i månaden, helt jävla sjukt ju..2 helger med andra ord.. betala över 1000:- spänn 1 helg för att kunna ses, helt jävla vansinne..

Hade velat vart hos dig nu i helgen babe, hur underbart hade inte de vart liksom!?.snart 2 år med hjärtat ,  sjukt vad tiden går fort.  känns som det va igår vi sågs första gången i degerfors..kommer aldrig glömma den dagen !ALDRIG, även om det så skulle ta slut så glömmer ja inte, för de är den bästa dagen i mitt liv..du drog mig upp från skiten...

har sjukt jävla ont i magen med, vette fan vad de är som är fel heller..! magknip åh skit..
nääe tror jag ska hoppa in i duschen och sitta där ett tag=) bara njuta ..Finns inge bättre än åh sitta i duschen åh duscha..Sen kanske man drar på någon bra film åh glo på..


Björn Alsgren   



// Maaddiiie  

Av maaddiiie - 8 juni 2010 13:17

Jaa då var man inne på 2:a sommarlovs dagen..
Fick kliva upp 20 över 5 imorse, gick ner och la mig på soffan och försökte sova lite till. Sen vid 9 fick ja gå upp .. Jobbigt och gå upp så tidigt när man har lov , men har man  en hundvalp så måste man väl antar ja..
Va ut på en promenad med hundarna förut,  skönt och komma ut lite, måste ju verkligen börja röra på  mig, känner att jag blivit alldeles för lat,  känns som om jag växer och växer för varje minut. . .
Ska väl gå ut en sväng till sen, en längre sträcka..

Satt och kollade på systemkameror förut, vill verkligen ha en.  Kunna ta bra bilder vore inga fel, sen kunna  redigera dom !.  Man kanske skulle ta och köpa en när man får pengar !. kan ju hoppas på pengar när jag fyller år, så kanske man kan fixa de,

Neej nu får det bli lite citron tee sen försöka hitta på annat.

Björn Alsgren    

 

 

//Maaddiiie

Av maaddiiie - 7 juni 2010 20:50

Sitter just nu och pratar med en gammal vän på msn , EN MYCKET KÄR GAMMAL VÄN! . en som betyde så mycke för mig innan han blev en helt annan människa..
Men iaf. har nu fått reda på att han ska skilja sig och ska kanske flytta hem till Sverige igen. vore mer eller mindre hur roligt som helst de, kanske få tillbaka kontakten med han. MEN jag vet inte riktigt hur han är som person längre, vet att han har förändrats hur mycket som helst, och de kan man förstå efter allt han har varit med om.  Ett under att han ens kommer ihåg saker och ting. och jag är så glad över att han klarade sig. !!
Men men , hoppas iaf på att vi kan få tillbaka kontakten, kanske inte lika tajt som förut men iaf kunna ses och ha kul
"Pappa" :)   
http://www.youtube.com/watch?v=Nw0dbtpWkl0

lyssnade på denna låten när jag fick reda på vad som hade hänt dig .. usch.


Jaja , idag har jag haft min första sommarlovs dag. har inte gjort så mycket faktiskt. Bara varit hemma, Sis och Lias har vart här med :)
Vart till coop och köpt hårfärg , så nu har jag färgat håret igen, och FAN så ont det gjorde. Har ju psoriasis och den är inte direkt den bästa nu, så jaa det sved som fan i huvudet på mig.. Men jag vet ju att när jag färgar håret så blir det bättre så tur de, sen så har jag färgat ögonbrynen med=) måste man ju göra ibland med så det ska passa ihop allting.. Kan juinte ha svart hår sen ljusbruna ögonbryn. ICKE.. det går inte..

Neej nu ska jag försöka plocka undan lite i rummet.  kvittar om jag gjorde dee igårkväll så ser det ut som fan nästa dag ändå. . Usch!

Björn Alsgren   


//Maaddiiie

Av maaddiiie - 6 juni 2010 14:04

Jaa då vare Sveriges Nationaldag.. inte så mkt och fira igentligen.. Är iaf glad att jag är Svensk och att jag bor i detta underbara land. MEN ibland så funderar jag på hur länge vi svenskar ska få vara svenskar igentligen, dröjer nog inte länge till, tills de ändras... Snart får vi inte sjunga våran egen Nationalsång  för då är vi rasister, och snart får vi inte använda våran egen flagga, inte ens gå i kyrkan på skolavslutningar..Förstår inte vart Sverige är påväg.. Vi är helt enkelt för snälla.
Jag är inte rasist , men det är helt fel att viii SVENSKAR ska anpassa oss för invandrare.  det är väl dom som ska anpassa sig efter vårat samhälle..
Neej nog om de..

Har gått och fått sommarlov med, hur skönt som helst om ni frågar mig. Nu kan man bara ta det lugnt och njuta av sommaren. Ligga i solen, göra vad man vill. inte behöva stressa för något som ska bli klart i skolan..
Får nog spendera min sommar för det mästa ensam tror jag,  eller ja jag vet inte än hur det blir. för vet inte när Björn har semester.. det märks väl antar jag.

Och snart fyller jag år med. känns inte så himlans roligt de heller. ser liksom inte riktigt fram emot de..20 jävla år , usch..  Är ju igentligen min helg att vara hos älsk , men så blir det inte, så han får jag ju inte träffa. =( . är nog de som gör mig lite deprimerad med, för jag vill ju verkligen träffa han. . får vänta i 2 veckor till   och jag kan säga att de tar kol på en.. då har vi vart ifrån varandra i 3 veckor..
Men får se .. kanske får träffa han en sväng på Torsdag , men vet inte riktigt om jag vill, för då kommer de bara bli jobbigare tror ja.  är ju så att jag sitter här med tårar i ögonen när jag tänker och skriver om de..  men får se. .tråkigt att han inte kan komma hit, =( han ska ju köra åt sin pappa och nåra fler så.

Snart ska jag ta mitt feta arsle och gå ut i solen,sen jobba lite...!!

Björn Alsgren  

 

  


//Maaddiiie

Av maaddiiie - 1 juni 2010 17:44

jaaa sakta men säkert så närmar det sig sommar, och hur härligt är inte de då.
helt underbart faktist.. Tänk en skön sommar dag, men underbara vänner , familj och världens UNDERBARASTE pojkvän!. vad kan man mer begära...  Och kanske en öl eller cider på de. Mmmmm!

Slutar skolan på fredag med. känns otroligt skönt, fast vet inte om jag får sluta eller om jag måste fortsätta.  Dom säger ju liksom ingenting på den där jävla skolan.. men får väl helt enkelt se när jag slutar vad dom säger..Är väl som vanligt de .
Och på torsdag ska vi ha 70-80 tals tema på avslutningen  , med lite god mat åh såntdär. får se hur det går .. vet inte riktigt hur jag ska se ut men. det ordnar sig nog. om inge annat så får jag gå som jag är. huvudsaken är väl att jag kommer dit..

Idag så skulle jag igentligen ha vart till Skutberget med klassen, meen jag vakna på HELT fel sida så jag strunta i de. bara krångla..
Så istället va jag hemma, städa lite här hemma med Syster och Ronny=) Åt god frukost ute i solen  . Med youghurt,Juice,ägg,rostad macka och kaffe.. Mys!
Sen kom mormor och morfar hit , alltid underbart och träffa dom.
Och inte långt efter de så kom Fredrik,Lollo och Viggo hit , underbart söt unge dom har fixat fram.. Och nu sitter jag här och har precis köpt en parfym på tradera. väntar bara på att säljaren ska höra av sig så jag kan betala.. Är en Ed Hardy parfym, LUKTAR SÅÅÅ GOTT! vart helt kär i den när jag va i stockholm i torsdags.Så aah den blir det. Hoppas jag får den innan veckans slut iaf.

På fredag ska jag även upp till mormor och morfar ,för att ha en avskedsfest/tidig födelsedagsfirande för Emmelie kusin som åker till USA i ett år den 14:e . Så vi blir endel där uppe, typ alla i släkten , fast på mammas sida då. Måste ju säga hejdå till henne ju. man vet ju aldrig vad som kan hända därborta.
Sen vet jag inte om det händer så mycket mer denna veckan?! har inte en aning riktigt. Det lär märkas..
Nu blir det annat!


Björn Alsgren


//Maaddiiie

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver av mig lite när jag vill. Allt från himmel och jord , det jag känner för helt enkelt. ;D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards