Maaddiiie

Alla inlägg under juli 2011

Av maaddiiie - 18 juli 2011 12:27

ja då sitter man här då och väntar på att klockan ska bli runt 2 , sen bär det av mot hudiksvall och ta tåget hem till värmland igen ..
Vet inte riktigt vad det är, men på något sätt så känns det konstigt . vill hem men vill ändå stanna kvar här. Det är jobbigt när känslorna sätter igång, sen att jag har blivit så sjuuukt galen utav att vara ensam vet jag inte vart det har kommit ifrån .. på den senaste tiden så klarar jag knappt av att sova själv eller så .. utan jag håller mig vaken så länge tills jag somnar med tvn eller datorn på.. kvittar hur mycket jag än försöker somna tidigt så går det inte .. jag får panik och ångest när jag vet att jag ska få sova själv,  skulle hellre vilja vara vaken hela natten så att det blir dag igen . så tiden kan gå fortare. Hatar verkligen att sova själv, när kvällen börjar närma sig sitt slut så gör jag allt för att inte få sova .. men ah.. Får se hur det går när jag kommer hem ikväll, om jag kan sova eller inte..
Sen får vi se hur många nätter det blir också , får se när Björn kommer om det blir på torsdag eller efter helgen, skulle vilja att han kommer på torsdag kväll.. Så man kan få sova med ro i kroppen igen ...
Igår så hade vi våran 3års dag, sjukt vad fort tiden går. Känns inte alls som 3 år , tiden bara rinner iväg ..  Älskar dig verkligen över hela mitt hjärta bubben, du får mig att orka fortsätta och med dig vid min sida så är allting bra, finns inget som kan sätta stopp för mina känslor för dig..<3


Nu ska jag packa ihop mina grejer och göra mig iordning lite, sedan invänta tiden...

//Maaddiiie

Av maaddiiie - 13 juli 2011 15:31

Ligger just nu i sängen och vilar huvudet lite ... Är kvar uppe i Bergsjö veckan ut , kände att jag faktiskt behövde komma bort lite.. Så ja jag spenderar mina dagar här medans Björn är och jobbar i Stockholm . Men han kommer ju hem imorgon så det är ju bra ! Tiden har faktiskt gått väldigt fort ändå , det brukar alltid gå så sakta men inte den här gången ..
Idag har jag inte gjort så mycket , blev en promenad förut som verkligen behövdes , komma ut i den friska luften lite och röra på sig . Sen har det blivit ett&annat avsnitt av One Tree Hill , håller på och laddar ner alla säsonger nu sen ska jag bränna ut det. Så ska kolla ifrån säsong 1 .
Igår så var det världens jävligaste åskväder här uppe, har nog aldrig varit med om ett sådant väder förut , tror det höll på i ca 5 timmar!! o_O . som sagt det värsta jag varit med om . Sen var jag ensam här i huset så man var ju minst sagt lite rädd. men jag överlevde ju som tur är.. Sen i helgen fick jag present utav Conny och Lena eftersom jag har fyllt år , blev faktiskt jätte glad för jag fick ett fiskespö och drag av dom , Vilket ska användas väl  

Är skit kul och kasta med det också , känns gör lätt sen så är det lite roligare när man får fisk .. Har nog aldrig varit så intresserad av fiske som jag har blivit nu, ända sen jag blev tillsammans med Björn så har jag fått ett stort intresse av det.
Kul att vi har något mer som vi båda tycker om . =) vad mer då? 
Till helgen vet jag inte riktigt vad det blir , kanske en fisketur? blir kanske att vi går på bio också får se vad hjärtat vill . Men något mysigt hittar vi nog på , vi firar ju 3 år till helgen med. Inte illa pinkat för ett distansförhållande på 49 mil. Känner mig faktiskt jävligt stolt över att vi har klarat det så bra och länge. Och jag hoppas på fler år ...    Älskar min gooding mäst av allt på denna jord, kärleken bara växer och växer.



//Maaddiiie

Av maaddiiie - 7 juli 2011 00:37

Ojoj klockan börjar bli mycket och jag är inte ett dug trött ...
Men jag måste snart försöka sova för jag ska upp runt halv 6 imorgon, för vid kvar över 6 kommer Andreas och hämtar mig och halv 7 är det jobb..
Känner att jag har liiiiite mycke saker som inte blev gjort idag, så imorgon ska jag försöka jobb klart så fort som möjligt och sen försöka hinna hem och duscha och packa klart sedan bege mig upp till Hudiksvall.. blev inte riktigt som jag hade planerat idag , men det är väl som vanligt det ...


Undrar hur min snutt mår , stackarn .. Han fick en stålbit rätt in i knät idag på jobbet , inte så himlans lyckat , Så nu kan han inte böja knät och kan varken stå eller sitta för han har så fruktansvärt ont , men jag hoppas att han är bättre imorgon om inte ska jag försöka tvinga honom att åka in till sjukhuset så dom får ta sig en titt på det.. så jag är att lite orolig för hur det går för han  ..
. Men jag ska väl försöka sova nu så jag är någorlunda pigg imorgon .




//Maaddiiie

Av maaddiiie - 6 juli 2011 16:09

Mycket nu , eller ja  det känns som om jag inte har huvudet med mig längre . Glömmer så himlans mycket hela tiden . Vet knappt vad jag säger längre . Men det är väl något som hör till när man bara går hemma på dagarna ..
Sitter just nu uppe hos mormor och  morfar , Linda,Ronny och Lias är nere vid sjön och fiskar och jag sitter här med Angelica och hennes barn .
Blir väl inte så länge här idag tror jag , måste ju hem och packa väskan för imorgon drar jag till Bergsjö  till min andra familj ;)  ska bli roligt och komma dit igen , det enda tråkiga är att jag måste åka tåg hela vägen upp men det är väl det man får leva med . Åker vid 15:40 och är framme vid 22:24 så det är ju lite tråkigt och vara framme så sent, men det är väl bara och ta det .. ska jobba lite först innan jag åker dit med, städa för sista gången , sen har jag inte så mycket mer och göra på dagarna .  men vid vecka 34 ska jag eventuellt sommarjobba i 4 veckor på arbetsförmedligen  som vaktmästare , inte det bästa men iallafall något, mer saker och skriva på mitt CV sen   
Igår var jag, Linda,Ronny och Lias och hälsade på våra kusiner i Sävsjön , var roligt och träffa dom , var ju absolut inte igår vi såg dom . Stora har dom blivit också..Så det var roligt..


 

// Maaddiiie

Av maaddiiie - 1 juli 2011 00:00

ja vart börjar man?! Kan iaf säga att det har varit kanon väder dom här senaste dagarna , har till och med vart så varmt att jag har badat , Läs BADAT! ! men det var inte så farligt kallt som jag trodde att det skulle vara , men lite varmare kunde det ju vara .
Hade min underbara älskling här i helgen med, så underbart att få vara med honom , få tillbringa min tid med världens goaste!  . Trodde han skulle komma på torsdagen , men han dök upp här hemma redan på onsdagen kl 6 på kvällen , gissa om jag  vart chockad ?  men helt underbart att ha honom här..  så min midsommarhelg tillbringade jag med min pojke, familjen och massa god mat !

Fick photoshop av Björn i födelsedagspresent med, vilket jag uppskattade otroligt mycket, Nu slipper man ladda ner och hålla på . Så nu är det tänkt att jag ska bli proffs på detta med att redigera bilder och förbättra och hålla på ! men vi får väl se hur långt det går ..

Men , min dag då ? Började dagen med och kliva upp 05:20 , gjorde mig iordning lite och fixade "matlåda/frukostlåda" sedan kom Andreas och hämta mig , sen bar det av till jobb. Städar just nu två lägenhetshus, sammanlagt 4 trappuppgångar ,6 våningar och källarplan , så 1 gång i veckan gör jag det, Inget jag direkt blir rik på men det är ju iallafall något . Helt okey för mig som inte gör så mycket på dagarna . men ska bara göra det nästa vecka igen sen är jag klar med det. Men sen har jag eventuellt ett sommarjobb på G i 4 veckor . Så det blir kanske att jag gör det i 3 veckor innan jag ska vara ledig och umgås med vackraste ..
Men iallafall , efter jobb så åkte jag hem ,duschade och härjade på . Sen ner till Ingrid på AF och prata med henne och skriva på nå papper .  Senare på kvällen blev det Bilbingo , vann tyvärr ingenting men det gör inte så mycket, det är själva grejen som är roligt om man vinner pengar är bara ett stort plus . .

Men nu ska jag försöka sova, ska upp imorgon på ett informations möte på AF i stan 10:30 , så lite sömn vore ju inte fel  med tanke på att jag bara sov drygt 3-4 timmar inatt ...

//Maaddiiie

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver av mig lite när jag vill. Allt från himmel och jord , det jag känner för helt enkelt. ;D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards